Hästar. Mina dalahästar.

Hästar. Mina dalahästar. I den trånga långsmala hallen på vänstra sidan, stog det ett gnäggande radarpar & väntade på mig varje gång som jag hälsade på. Farmors rödorangea pollar. De var speciella!
Timvis spenderade jag i just den hallen.
I min värld förvandlades de till livs levande hästar som jag matade, galloperade med, ute på den fina ängen.
Idag har den magiska kraften försvunnit till en viss del, men barnasinnet finns kvar. Det är en härlig känsla att se sina egna barn leka på samma sätt som man själv gjorde.

-Låt magin vara för evigt

/ Petra



Kommentarer
Postat av: Rigmor

Börjar nästan gråta av dina fina tankar! Med en sån kärlek och glädje du beskriver din barndom;)Tack för att du finns/kram mamma

2012-05-23 @ 23:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0