Bus & Godis

50 år av lycka.  Ingrid & Bertil firar guldbröllop 11 November.
Tänk så fantastisk,, hela femtio år som gifta,  mer än ett halvt liv har de tillbringat tillsammans , så otroligt romantiskt! Glöden, passionen & skratten finns fortfarande där. De såg fortfarande nykära ut vilket känns i hela kroppen & det är toppen.
 
När man är ute och går och möter äldre par som håller handen, då smälter jag, JA, bokstavlingen smälter jag. Kvar på marken ligger en liten pöl & pölen formas tillslut till ett hjärta som börjar bulta snabbare, snabbare, snabbare.... Jaaaaaa detta är riktig kärlek!!

Idag byter vi ju partner lika ofta som vi byter underbyxor..., vilket kanske inte alla gånger är så himla dåligt.
Men tänk de kommer aldrig få uppleva denna livslånga resa tillsammans i både med/motgångar, med skrikande barn, sena nätter, och med orakade ben emot, veta vad den andre tänker, köper hem rätt middag som den andre har önskat i hemlighet, fiser ogenerat, råkar ta fel tandborste men bara skrattar åt det, åldras i nakenheten & gillar det skarpt, en slutsatts av detta är självklarheten!!
 
Bus & Godis, bus & chocklad....bus eller godis passar ypperligt i dessa busiga tider, Ingrid & Bertil var både busiga & chockladsugna ; )  Halloween närmar sig med skrämmande fart...
 
Jag önskar & hoppas att jag har en lång resa framför mig <3
 


 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tarja

Vilket fint inlägg. Jag smälter oxå när jag ser äldre par som håller varandra i hand. Det blir inte så ofta jag och min sambo håller varandra i handen. Men våra händer är oftast upptagna med att hålla i små barnhänder. Och det är är ju mysigt det oxå tycker jag :)

Svar: så är väll livets gång, just nu är det barnhänder som gäller,, men när barnen blivit stora nog, då hoppas jag på att det är era händer som kommer kramas hårt : )
Velins Foto

2012-10-29 @ 10:11:18
URL: http://lillamammabitchen.bloggplatsen.se
Postat av: Maria

Hej, jo jag tänkte ge min pojkvän en present på alla hjärtans dag, och tänkte ta lite kort hos er tsm med honom, men jag undrar vad det kostar ungefär?

2013-01-27 @ 20:40:39
URL: http://nattstad.se//MariaIsabell
Postat av: Elli

Fina bilder! :)

2013-07-27 @ 15:43:01
URL: http://tingeling.blogg.se
Postat av: erica björkander

vilka härliga bilder!

2013-09-22 @ 17:39:35
URL: http://bjoorkander.blogg.se
Postat av: Cassandra

Nemen gud vilka härliga bilder! :)

2013-10-22 @ 16:03:35
URL: http://sensor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0